Versíró pályázatot indítunk!
Pályázatunkban arra hívunk minden verset író és olvasó középiskolást (14-19 év közötti fiatalt), hogy ne féljen feltenni azt a kérdést, "Ki vagyok én?", és ne legyen rest versben körüljárni a témát.
A Pagony Kiadó különleges kalandra hív minden felfedezni, kísérletezni és alkotni vágyó 5-6. osztályos diákot. Ebben a különleges, kreatív pályázatban bárki részt vehet, akit érdekel, hogyan lehet a fizikai kísérletet és az alkotást összekapcsolni. A nagy tudósok is így kezdték....
tovább...Versíró pályázatot indítunk!
Pályázatunkban arra hívunk minden verset író és olvasó középiskolást (14-19 év közötti fiatalt), hogy ne féljen feltenni azt a kérdést, "Ki vagyok én?", és ne legyen rest versben körüljárni a témát.
A Pagony Kiadó/Tilos az Á könyvek iskolai projektje 2017 őszén kezdett körvonalazódni, és, paradox módon, épp 2020, a globális bezárkózás és izoláció éve hozta meg a szélesebb közönség számára a program láthatóvá válását. A projekt lényege röviden, hogy minél többekhez eljuttassuk a kiadó azon könyveit, amelyeket haszonnal be lehet vinni a közoktatásba.
Olvasd el, hogyan alakult a program az elmúlt év során!
Még a tanév elején hirdettük meg 4., 5. és 6. osztályos diákok számára történetíró pályázatunkat, most pedig összegezzük, amit tudni érdemes róla. Olvass tovább!
tovább...Tanár, szülő és diák jó esetben szövetségesek. Mindannyiu(n)k közös érdeke és célja, hogy az iskolai órák élvezetesek legyenek.
De mikor jó egy óra?
tovább...Az év végi jutalomkönyv kiválasztása mindig nehéz feladat, ha szeretnénk valóban személyre szóló, az érdeklődési körnek megfelelő, nem nyomasztóan nehéz, de mégis minőségi olvasmányt adni a diákok kezébe. Ehhez szeretnénk most segítséget nyújtani a Pagony&Tilos az Á könyvek kínálatából merítve.
tovább...Levegőt!
Lélegzünk, miközben eszünk, de lélegzünk akkor is, miközben alszunk, futunk, olvasunk, úszunk, gondolkodunk. Ha játékból befogjuk az orrunkat és a szánkat,hogy megszámolhassuk hány másodpercig bírjuk levegő nélkül, akkor érezzük csak igazán, mennyire hiányzik nekünk az oxigén!
tovább...Te gondolkoztál már azon, amikor a gyerekek a kötelezőkkel küszködtek, hogy hogyan könnyíthetnéd meg a helyzetüket? Hogy ha nem A kincskereső vagy A kőszívű, akkor mégis mi lehetne iskolai tananyag? Egyáltalán el kell vetni ezeket a szövegeket? Rengeteg színvonalas, kortárs szöveg van, amely kapcsolódási pont lehet számukra a klasszikusokhoz, mi most sorra vettük, melyek lehetnének akár "kötelezők" is.
tovább...Az irodalomoktatás sok-sok éve húzódó, egyik nagy, szinte már közhellyé vált dilemmája, hogy felső tagozaton hogyan lehet a diákokat megtartani olvasónak. Számos és valószínűleg egyre több pedagógus napi tapasztalata, hogy a kötelezően tanítandó anyag és a diákok érdeklődése mintha egyre távolabb kerülne egymástól. Mi lehet a megoldás?
tovább...