Metróval a világ körül

Különleges utazásra hívunk

Bátran állíthatjuk, hogy A metró – A fúrópajzstól a mozaikcsempéig című könyv nemcsak a közlekedés rajongóit bilincseli le, hanem azokat a laikusokat is, akik eddig nem is tudták, mennyire izgalmas dolog a metró. Tudtad, hogy Chicagóban miért száguld a magasban a metró? Vagy hogy New Yorkban milyen ennek a járműnek a megítélése? Athénban hogyan lehet a műemlék-maradványok között föld alatti sínpályát építeni? Ez a könyv bejárja metróval a világot, és elképesztő érdekességeket mesél minden olvasónak. Megérkezett: A metró. Olvass tovább!

a_metro_borito_1000px.jpgA közlekedési eszközökért való rajongás lássuk be: nem csak a gyerekek sajátja. De azt talán kijelenthetjük, hogy abban a korban kezdődik. A lelkesedés pedig valamilyen formában egy életen át el tudja kísérni azt, akit ez a láz egyszer elkapott. A metró – A fúrópajzstól a mozaikcsempéig című könyv így szinte bármilyen korosztálynak ajánlott: kicsiktől a felnőttekig mindenki talál benne valamit, ami számára új, meglepő és igazán izgalmas. A könyv annyira sűrítve mutat be elképesztő érdekességeket a metrókról, hogy még az is tud hozzá kapcsolódni, aki ez idáig nem is tudta magáról, a közlekedésről lehet számára bármi izgalmasat mondani. Lehet!

Szerezd meg most!

Kovács Tamás György szerző és Szinvai Dániel illusztrátor már összeszokott páros, A villamos című közös alkotásuk számtalan elismerésben részesült, többek között az Év Gyerekkönyve díjat is nyert. Méltó folytatása lett A metró, amit ezentúl egészen biztosan megtalálunk minden közlekedésért rajongó könyvespolcán. A könyv nagyobb világvárosok metróhálózatain keresztül ismerteti ezeket a járműveket, így egyszerre tudunk meg kicsit többet a metrókról, és azokon keresztül magukról a városokról is.

Chicagóban például azért volt nehéz az első metróvonalat kiépíteni, mert a város egy óriási tó partján fekszik, így túl puha volt a talaj az építkezéshez. Ezért az első járatok a magasban száguldottak, és száguldanak még ma is. Azóta már a föld alatt is meg tudták oldani a kiépítést, de még ma is L-nek hívják a metrókat, ami az „elevated” szóból ered, utalva a magas állomásokra.

kepernyofoto-2024-10-10-151831.pngSzinvai Dániel illusztrációja

New Yorkban bár sikerült a föld alatt létrehozni az első állomásokat, elhanyagolták a szerelvényeket. Azok egyre koszosabbak lettek, felkerültek az első graffitik, és bűnözés is egyre gyakrabban fordult elő a metrókon. Bár azóta is számos intézkedést tesznek a biztonságosabbá tételéért, a föld alatti közlekedés megítélése a mai napig nem a legpozitívabb.

Természetesen szó esik a könyvben a magyarországi metrókról is, a 4-es metró építéséről például kevéssé köztudott érdekességeket oszt meg a szerző. Kovács Tamás György tényleg mindent tud a budapesti közlekedésről, de ha kézbe vesszük ezt a könyvet, már tudjuk, hogy nem csak a hazai közlekedés szakértője. Szinvai Dániel grafikus rajzai egyszerre ábrázolnak mérnöki pontossággal minden részletet – szerkezetrajongóknak igazi csemege minden oldal böngészése! –, miközben egy finom, művészi harmónia fogja össze a képi világot.

kepernyofoto-2024-10-10-152124.pngSzinvai Dániel illusztrációja

A metró – A fúrópajzstól a mozaikcsempéig egy olyan összetett, pontos, informatív alkotás, ami közben rendkívül szórakoztató is. Aki a kezébe veszi, hosszú órákat fog még a könyv társaságában tölteni.

Közlekedési rajongóknak kötelező, akik pedig még nem rajongók, azoknak erősen ajánlott!

Tedd a kosaradba itt!

Lapozz bele a könyvbe itt!

Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságainkról, akcióinkról és különleges programjainkról, akkor iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapcsolódó termékek

Kapcsolódó cikkek

  • A közlekedés titkai

  • Mit mond el egy városról a metrója?

  • Sínen vagyunk!

  • Megjött A villamos

  • Így készült A villamos