Metróval a világ körül
Bátran állíthatjuk, hogy A metró – A fúrópajzstól a mozaikcsempéig című könyv nemcsak a közlekedés rajongóit bilincseli le, hanem azokat a laikusokat is, akik eddig nem is tudták, mennyire izgalmas dolog a metró. Tudtad, hogy Chicagóban miért száguld a magasban a metró? Vagy hogy New Yorkban milyen ennek a járműnek a megítélése? Athénban hogyan lehet a műemlék-maradványok között föld alatti sínpályát építeni? Ez a könyv bejárja metróval a világot, és elképesztő érdekességeket mesél minden olvasónak. Megérkezett: A metró. Olvass tovább!
A közlekedési eszközökért való rajongás lássuk be: nem csak a gyerekek sajátja. De azt talán kijelenthetjük, hogy abban a korban kezdődik. A lelkesedés pedig valamilyen formában egy életen át el tudja kísérni azt, akit ez a láz egyszer elkapott. A metró – A fúrópajzstól a mozaikcsempéig című könyv így szinte bármilyen korosztálynak ajánlott: kicsiktől a felnőttekig mindenki talál benne valamit, ami számára új, meglepő és igazán izgalmas. A könyv annyira sűrítve mutat be elképesztő érdekességeket a metrókról, hogy még az is tud hozzá kapcsolódni, aki ez idáig nem is tudta magáról, a közlekedésről lehet számára bármi izgalmasat mondani. Lehet!
Szerezd meg most!
Kovács Tamás György szerző és Szinvai Dániel illusztrátor már összeszokott páros, A villamos című közös alkotásuk számtalan elismerésben részesült, többek között az Év Gyerekkönyve díjat is nyert. Méltó folytatása lett A metró, amit ezentúl egészen biztosan megtalálunk minden közlekedésért rajongó könyvespolcán. A könyv nagyobb világvárosok metróhálózatain keresztül ismerteti ezeket a járműveket, így egyszerre tudunk meg kicsit többet a metrókról, és azokon keresztül magukról a városokról is.
Chicagóban például azért volt nehéz az első metróvonalat kiépíteni, mert a város egy óriási tó partján fekszik, így túl puha volt a talaj az építkezéshez. Ezért az első járatok a magasban száguldottak, és száguldanak még ma is. Azóta már a föld alatt is meg tudták oldani a kiépítést, de még ma is L-nek hívják a metrókat, ami az „elevated” szóból ered, utalva a magas állomásokra.
New Yorkban bár sikerült a föld alatt létrehozni az első állomásokat, elhanyagolták a szerelvényeket. Azok egyre koszosabbak lettek, felkerültek az első graffitik, és bűnözés is egyre gyakrabban fordult elő a metrókon. Bár azóta is számos intézkedést tesznek a biztonságosabbá tételéért, a föld alatti közlekedés megítélése a mai napig nem a legpozitívabb.
Természetesen szó esik a könyvben a magyarországi metrókról is, a 4-es metró építéséről például kevéssé köztudott érdekességeket oszt meg a szerző. Kovács Tamás György tényleg mindent tud a budapesti közlekedésről, de ha kézbe vesszük ezt a könyvet, már tudjuk, hogy nem csak a hazai közlekedés szakértője. Szinvai Dániel grafikus rajzai egyszerre ábrázolnak mérnöki pontossággal minden részletet – szerkezetrajongóknak igazi csemege minden oldal böngészése! –, miközben egy finom, művészi harmónia fogja össze a képi világot.
A metró – A fúrópajzstól a mozaikcsempéig egy olyan összetett, pontos, informatív alkotás, ami közben rendkívül szórakoztató is. Aki a kezébe veszi, hosszú órákat fog még a könyv társaságában tölteni.
Közlekedési rajongóknak kötelező, akik pedig még nem rajongók, azoknak erősen ajánlott!