A játék célja:
az nyer, aki elsőként köt ki a világítótorony szigetén úgy, hogy a őr az őhajójában ül.
A játék előkészülete: állítsátok össze a játéktábla részeit úgy, hogy a megfelelő
részek illeszkedjenek egymáshoz. Tegyétek a szigetre a világítótornyot, a tábla másik végén lév ő kikötőbe pedig helyezzetek el annyi vitorlást ahányan játszani szeretnétek. A hat széler ősség korongot (amik a lépéseket jelölik) keverjétek össze és lefordítva tegyétek a tábla egyik végébe. A világítótorony ő rét, aki hajótörést szenvedett, helyezzétek sziklára, a (hetedik) megjelölt mezőre.
A játék kezdete:
a legfiatalabb játékos kezdjen! Fordítson fel egy tetszőleges korongot a szélerősség korongok közül. Lépjen annyit, amennyit a korong mutat. Miután mindenki megnézte a korongot a játékos azonnal fordítsa vissza.
A korongon lévő számot teljes egészében le kell lépni.
Elő re és hátra is lehet lépni, de egyszerre csak egy irányban, mozgás közben nem lehet
irányt váltani!
Amikor rá kerül a sor a következő
játékos forgasson fel egy korongot és lépjen. Fontos,
hogy igyekezz megjegyezni a korongokon látható számokat és a korongok helyzetét, hogy
olyan számot forgass fel, amivel arra a mezőre tudsz lépni, ahol az őr áll vagy az a hajó
amelyikben őt szállítja.
A hajótörött lépései:
Ha arra a mezőre lépsz, ahol a torony őre hajótörést szenvedett , be kell tenned őt a hajódba és vele folytatni az utazást! (mert az a cél, hogy vele együtt érj célba.) Ha beültetted, utána azonnal meg kell keverni a szélerősség korongokat, mielőtt a következő
játékos kerülne sorra.
Így nehezedik a játék, mert az eddig megjegyzett korongok elvándorolnak a helyükről. De
a cél továbbra is az, hogy ugyanarra a mezőre érkezz, amelyiken az őr vagy az a hajó áll, amelyiken az őr utazik.
A játék tartalma:
3 db játéktábla
4 db hajó
1 toronyőr
1 világítorony
6 db szélerősségkorong
Játékidő: kb. 20 perc