Jó étvágyat, kuflik!

Ismerd meg a legújabb kuflis társasjátékot!

Megérkezett a legújabb kuflis társas, a Jó étvágyat kuflik! Próbáld ki a cikkben te is a játékot!

Szerintem ha valaki a kezébe vesz egy kuflis társast, már az lenyűgözi, hogy biztosan nem fog snassz piros, sárga meg zöld bábukkal találkozni, hanem a megszokott Kufli figurák mellett csupa elvarázsolt teremtménnyel azonosulhat a játék során. Dániel András meseszereplői egyszerűen nem tudnak kifogyni. Határtalan fantáziával születnek a lények, a tárgyak, amiket nem lehet mosolygás nélkül befogadni. Ez a nevetés pedig egy nagyon fontos kapocs gyerek és szülő között, nem csak a Kufli-mesék olvasása, hanem a kuflis társasok játszása közben is.

Most, a Kuflinyomozók és a Kuflikupac kártyajáték után, megérkezett a legújabb játékunk, a Jó étvágyat, Kuflik!

06jatekok.jpg

Méretben pont a két elődje között található. A társasnál kisebb, a kártyánál nagyobb, élvezeti értéke pedig maximális.

Ahogy a pagonyos játékok sajátja, úgy ebben is 3 különböző játékvariáció található. Célközönségnek a 3-8 évesek lettek meghatározva, ami persze nem zárja ki, hogy akár a felnőttek is jól mulassanak rajta.. Nagyon fontos tulajdonsága a játéknak, hogy kooperatív! A játékosok elsősorban memóriafejlesztésre, taktikázásra, és számolásos feladatra készülhetnek, de mindezt nagy összefogásban, és nem versenyzésben.
A dobozkában összesen 30 kártyalap található, de nem azok a klasszikus fajták! Vannak benne rétlapok, meg rétlakó lapok, zöldségbokrok, vadzöldségek, 1 bárcsakbokor, 1 kosárka, és 7 medvegyík lapka is. No meg természetesen a kufli bábok, a Kuflinyomozókhoz hasonló kivitelezésben: itt is fakorongokra ragasztott kuflimatricákkal játszhatunk.
 
barcsakbokor.jpg
Az első játék a Kufliszüret, ami elsősorban memóriafejlesztő. Az összes kufli azon igyekszik a játék során, hogy megelőzzék a medvegyíkot, a vadzöldségek leszedésében, mielőtt az elérne a Bárcsakbokorhoz. A 7 darab rétlapot lerakjuk egy sorba, és a sor végére kerül a Bárcsakbokor. Minden rétlapra kerül egy-egy vadzöldség. A többi kártyát, a Medvegyíkos, a rétlakós, és a bokrokat ábrázoló kártyácskákat összekeverve, és lefordítva kell lehelyezni az asztalra. Ők lesznek a memória feladat szereplői.
Attól függően, hogy mit húznak a játékosok, zajlanak az események: ha Rétlakót húz, akkor nem történik semmi, ha Medvegyíkot húz, akkor a Medvegyík bábu halad egyet a Rétlapkákon, és eggyel közelebb kerül a Bárcsakbokorhoz. A Medvegyíkos lapot vissza kell fordítanunk, és jó alaposan meg kell jegyeznünk, hogy legközelebb véletlenül se azt fordítsuk fel. Ha Vadzöldséges kártyára találunk, akkor begyűjthetünk a rétről egy zöldséget egy közös kosárba. A felhúzott kártyát pedig kivehetjük a többi közül, így el kezdenek fogyni a lefordított kártyáink, és egyre könnyebb lesz megjegyezni, hogy hol vannak a Medvegyíkok, és a Kuflikat is gyorsan el tudjuk juttatni a bokorhoz.
 
A második játék a Kuflileves:
A Kuflik levesfőzésre készülődnek, mert szegény Fityirsz megbetegedett. A leveshez sok-sok zöldségre van szükségük. Ehhez egy hosszú utat kell bejárniuk, melyet a Rétlapok, Rétlakó lapok és a Zöldségesbokrok lerakásával kapunk. A Bárcsakbokor a start, a Kosár lapka pedig a cél. A játékosok választanak maguknak egy-egy Kuflit, és két kockával dobhatnak a haladáshoz. Nagyon izgi, hogy több lépés-választási lehetőségük van. Léphetnek csak az egyik kocka eredményével, vagy a két kocka összeadott értékével, vagy akár a különbségével is. Ez azért fontos, mert egyáltalán nem mindegy, milyen kártyára lép a játékos. Tehát jól át kell gondolni, hogy melyik számmal, hova jutunk. Ha Zöldségbokorra lépett, megkapja a zöldséget, ha Rétlakóra, akkor el kell olvasni, hogy milyen feladatot kell végrehajtania. A feladatokat a játékszabály leírásban találod meg. Mindeközben a Medvegyíkocskánk is halad. Ő minden játékos dobásánál a nagyobb értékű kocka eredményét lépheti, és föl-le futkorázhat az úton. 
A játéknak akkor van vége, ha minden játékos beért a célba. Utána pedig jön a számolás, hogy közösen hány pontot sikerült elérnie a csapatnak.
 
A harmadik játék a Kuflietető: 
varazsgombak.jpg
Ez a játék a legnehezebb. Itt már taktikázni, logikázni kell ahhoz, hogy a Kuflik tudjanak szerezni maguknak egyet-egyet a vadzöldségekből, szemben a Medvegyíkkal, aki szintén minél több zöldséget szeretne felfalni.
A játékhoz ebben az esetben egy 5x5-ös pályát kell kialakítani a kártyákból /5 medvegyíkosat már a játék előtt ki kell venni a pakliból/ A pálya közepén lesz a kosárlap, körülötte pedig tetszés szerint 3 Vadzöldség, 3 Rétlap,1 Rétlakó és 1 Medvegyíkos lap. A maradék 16 lap, a külső sorba kerül. A Zöldségbokrokra rá kell helyeznünk a hozzájuk való zöldségeket. Mindenki választ magának egy Kuflibábút, és a Bárcsakbokortól várják az indulást, míg a Medvegyik egy medvegyíkos lapon várja a startot. A lényeg, hogy megindul a lépegetés és a zöldség gyűjtögetés. Mindenki max hármat léphet, de átlósan senki nem közlekedhet. A Kuflik, ha Medvegyík lapkán állnak, odacsalják vele magukhoz a Medvegyíkot, aki azonban a kosarukból már nem tudja kizabálni a zöldséget. A Medvegyik amúgy nem csinál mást, mint a hozzá legközelebb található zöldségeket kebelezi be. A Kuflik ezzel szemben össze tudnak fogni. Meg tudják védeni egymást, illetve el tudnak tűnni a Medvegyíkok elől a manótevék alagútján is:-) A játéknak akkor van vége, ha az összes vadzöldség elfogyott a tábláról. 

Szuper játékok!