Tavaszi játékújdonságok a Pagonytól
Húsvétra remek ajándék lehet a vicces, kreatív, kuflis játék a legkisebbeknek, vagy a térlátást fejlesztő állatos Pixelino.
Az iskolások körében is népszerű Lyukasóra Sulis kártya sorozat új játékkal, a Kiwivel bővült.
Az Abszolút szabad válaszok pedig a nagyobbaknak, szülőknek is őszinte beszélgetéseket adhat.
Kukucskáló kuflik
Dániel András meséi nyomán
Dániel András népszerű kufli-sorozatához egy újabb, kicsiknek szóló játék érkezett.
A játék dobozában 18 darab kétoldalas lyukas kártya, 1 dobókocka, 15 jutalom és 1 homokóra található. Ám a lyukas kártyán lévő bokorról hiányoznak a vadmarcipánok, a könyvből a betűk. A játékosoknak a lyukas kártyákon lévő képeket kell kiegészíteni a környezetükben található dolgok felhasználásával, úgy, hogy azok értelmet adjanak a képeknek. Otthoni környezetben, a természetben vagy épp az elhagyatott réten keresgélve így lehet a háttér szőnyeg, a színes fal, esetleg egy fa törzse, vagy egyszerűen csak a kék ég.
A játékban nem kell a résztvevőknek egyhelyben üldögélniük, hanem a megfelelő kiegészítés megtalálása érdekében fel-alá járkálhatnak a lakásban, a kertben, parkban. A játékot az nyeri, aki minden képet időben ki tud egészíteni.
A játékban mindenki nyer, hiszen csak jó megfigyelőképességre és egy kis fantáziára lesz szükség. A vicces és szórakoztató Kukucskáló kuflik játék segíti a gyerekeket körülvevő világ megfigyelését és megismerését, a legkisebbek pedig akár formaberakós játékként is használhatják a képeket.
A kisméretű dobozban található elemek masszív, vastag papírból készültek, így akár szabadtéren is nyugodtan használhatók.
3 éves kortól
2-5 játékos részére
Játékidő kb. 15 perc
Pixelino
Gáspár Merse Előd játéka
Illusztrátor: Szert-Szabó Dorottya
A játékosok egy képzeletbeli Föld körüli út során lerajzolhatják a különböző élőhelyek állatvilágát. Ám az állatok megfigyeléshez türelem kell, hogy pontosan ábrázolják őket, de minél többet sikerül lerajzolni a 38 féle különleges állatból, annál több pontot lehet szerezni. Irány a sivatag, tanya, város, tópart, dzsungel vagy Ausztrália.
A versengő, de nem konfrontatív játékban különböző állatformájú alakzatokból választhatunk – mindenkihez másik kerül. Minden játékos meghatározott számú állatkártyát kap, amelyen a flamingón át a bölényig bármilyen állat körvonala szerepel.
A saját kártyáinkon szereplő mezőkbe kell egy letörölhető filccel belerajzolni a közösen felforgatott véletlenszerű tetriszelemekből kiválasztva az alakzatokat, akár azok forgatásával, tükrözésével. A játék végén az nyer, aki a legtöbb állatot figyelte meg, vagyis akinek a legtöbb állatkártyát sikerül teljes mértékben kitöltenie.
Ha ügyesen tervezünk, a gyűjteményünkbe értékes trófeákat is bezsebelhetünk, végül a pontozólapokon vezetett pontok összegzése után kiderül, ki nyerte a játékot.
Az elgondolkodtató játékban mindenki a saját tempójában tud haladni, az állatok kirakós összeépítése fejleszti a térlátást, bevezeti a gyermekeket a geometria rejtélyeibe is, így akár a középiskolai matekfelvételire is játékosan fel lehet belőle készülni. A játék fokozatosan nehezíthető, és egyedül is játszható, így a Pixelino a család minden tagja számára tartalmas szórakozást kínál.
8 éves kortól
30 perc
1-5 játékos részére
Kiwi kártyajáték
Lencse Máté játéka
Mayer Tamás rajzaival
Eza rendkívül szórakoztató és egyben erős koncentrációt igénylő társas a kisiskolásoknak készült.
A Lyukasóra Sulis kártya-sorozat legújabb darabja a Kiwi egy rendkívül szórakoztató és egyben erős koncentrációt igénylő társas a kisiskolás korosztálynak. A játékban a megfigyelésé és a memóriáé a főszerep: az nyer, aki a legjobban követi le fejben a Kiwi útját.
Egy kis szőrös Kiwi ide-oda gurul az osztályterem padlóján óra közben – persze csak titokban! A gyerekek próbálják fejben követni az útját, hogy amint kicsöngetnek, megtalálják a padok alatt.
A rendkívül szórakoztató, és egyben erős koncentrációt igénylő okosjáték résztvevői kártyákkal irányítják a Kiwit a táblán, ám a kör végéig a lépéseket csak fejben lépik le. Amikor vége a körnek, mindenki megtippelheti, hova érkezett a Kiwi, és aki a legtöbb körben jól tippelt, azé a dicsőség! Aki a legjobban figyel, a legjobb a memóriája, a legügyesebben tájékozódik, az nyeri a játékot.
A Kiwi segíti az irányok megfigyelését, fejleszti a memóriát. A mókás játékot szünetekben is elő lehet kapni: könnyen elfér az iskolatáskában, 10-15 perces a játékidő, és akár hatan is játszhatják egyszerre.
A kisméretű, praktikus Lyukasóra Sulis Kártyák a Pagony Játékkiadó saját sorozata, melyben kisiskolásoknak szóló, csoportosan is játszható, könnyen tanulható gyors és vicces játékok találhatók.
7 éven felülieknek
2-6 játékosnak
Játékidő kb.15 perc
Abszolút szabad válaszok
Pólya Emese játéka
Fendrik Bori rajzaival
A kicsi, akár hátizsákba is könnyen elférő játékdoboz több, mint 150 kérdés- és küldetéskártyát tartalmaz, a válaszok közt időnként pedig közös és egyéni küldetések, mókás csoportfeladatok bukkannak fel.
A (szűk) családban vagy iskolai osztályban is játszjató játékban csak egymásra és magunkra kell figyelni. A kooperatív játéknak nincs győztese vagy vesztese, hiszen cél az, hogy a kártyák használatával őszintén megnyíljunk egymás előtt, még jobban megismerjük egymást és magunkat. A kártyák között a Fejtegetős kártyák a hosszabb, gondolatébresztő beszélgetésekhez kiválók. A Keresgélős kártyák segítségével a játékosok közösen találják ki, hogy a játékosok közül kire illik leginkább egy adott jellemző. A Csapongós kártyák a gyors gondolkodást és az asszociáiós készséget fejlesztik, ilyet húzva azt kell mondanunk, ami a kártyán látható kifejezésről először eszünkbe jut.
A Jó pletykás kártyát felhúzva a többieknek hátat fordítva megtudhatjuk, hogy a többiek milyen pozitív mondanak rólunk - mintha csak valódi pletykálkodást hallgatnánk magunkról.
A két játékmódot is tartalmazó Abszolút szabad válaszok szabad teret ad az őszinte beszélgetésekre, ideális családi, baráti társaságoknak. A játék eredményesen használható iskolai közösségekben is, így osztálykirándulások csapatépítő társasának is remek választás, hogy kiderüljön mivé változnánk át, ha tehetnénk, mi jut eszünkbe arról, hogy susmus, vagy éppen ki tud a legkevésbé füllenteni!
9 éven felülieknek
3-25 játékos
60 perc