Mindenki egyért!

Vajon sikerül elég ügyetlennek lennetek?

Itt egy egyszerre agyégető, fejlesztő, de a tematikája miatt humoros játék, ami komplex, kis dobozban elfér és nagyon sokszor játszható! Tanuljatok bele játszva az algoritmizálásba! Ismerjétek meg Győri Zoltán A herceg nyer nevű játékát!

a_herceg_nyer_box_3d_crop_1000px-1.pngNagyon egyedi és nagyon okos kooperatív játék Győri Zoltáné, amiben kell kicsit gondolkodni, fejben tologatni a lapokat és izgulni, hogy minden jól süljön el. Meg persze sokat nevetni az ügyefogyott szereplőinken! Programozós játéknak is nevezhetjük, mert tulajdonképpen algoritmizálni kell a szereplők mozgását (mégha ez nem is tudatos), és ezzel rejtetten azt tanítja, hogy valami hétköznapi dolgot hogyan fordítok át absztrakt, kevés jellel leírható parancsokba/műveletekbe. De ne is menjünk jobban bele a tudományos háttérbe, senkit nem akarok elriasztani, mert maga a játék a felszínen színtiszta élvezet és humor – amit csak aláhúznak Baranyai (b) András karikatúraszerű figurái.

Rendeld meg!

Adott egy kissé despotikus hajlamú király, aki nem bírja elviselni, ha a futóversenyen nem az ő fiacskája nyer. Csak sajnos nem a herceg a legjobb futó. A többiek viszont pontosan tudják, hogy nem a győzelem a fontos... mármint nem a saját győzelmük, hanem a hercegé, hogy boldog legyen a király, és mind túléljék a játékot. Mindenki egyért, és az az egy saját magáért!

herceg_nyer_unbox2.jpegÉs hogy tud a herceg nyerni? A játék elején a vastag kártyákból építünk egy hosszú futópályát, a sima szakaszok közt olyan lapokkal, amelyeken a figuráink szerepelnek. Ezen fogjuk mozgatni a kis hőseinket, együtt. Közös célunk, hogy a herceg legyen legelöl a játék legvégén.

Úgy tudjuk mozgatni a figurás kártyákat a pályán, hogy programkártyákat játszunk ki, amelyen rajta van, hogy ki merre mennyit mehet. De ekkor még nem lépünk! A következő játékos a miénk mellé teszi a következőt, és így tovább. A 10. lap lerakásakor vége a körnek, egyben lelépjük a lépéseinket. Mintha egy programsort, algoritmust építenénk, amit akkor indítunk el, amikor kész, és akkor lefutják a kis robotok, illetve résztvevők. Addig csak fejben mozgathatjuk a figurás kartonkártyákat!

herceg_nyer_flying.pngA dobozban sok kiegészítő kártya is helyt kapott, így lehet könnyíteni és nehezíteni is a játékot, valamint ha az alapjátékot "kijátszottuk", akkor a kiegészítő lapokkal variálni a játékmenetet. Hol Merlin zavarja össze a futókat, hol a Fekete lovag lépeget összevissza, hol a sárkány fogyasztja el a sor végén az útlapkákat, és esetleg a futókat is, ha szerencsétlenségükre pont ott tartózkodtak. És akkor még nem beszéltünk a királyi szeszélyek kártyákról - időnként az öreg király is feltűnik a nézők között, és vicces parancsaival vagy a kezdő játékosoknak segít, vagy a gyakorlottabbaknak tesz még jobban keresztbe. Nem mondom, hogy könnyű nyerni, de együtt nyerünk vagy veszítünk, együtt is fejlődhetünk a játékban!

Tehát egy nagyon komplex, egyedi, okos és sokszor játszható kis játékot kapunk kompakt, kis dobozban. Megéri beszerezni!

Győri Hanna ajánlóját olvastad.

Tedd kosárba!

Kapcsolódó termékek