A lomhán kanyargó folyó sok meglepetést tartogat a kutatók számára. A megfelelő felszerelés mellé rengeteg szerencse is kell, hogy addig ismeretlen életformákat fedezzenek fel az expedíció során. A dicsőség azonban csak azé lesz, aki a legkülönösebb eredményeket publikálja az út végén. Vidám és fordulatos játék, meglepő felfedezésekkel.
A lomhán kanyargó folyó sok meglepetést tartogat a kutatók számára. A megfelelő felszerelés mellérengeteg szerencse is kell, hogy addig ismeretlen életformákat fedezzenek fel az expedíció során.A dicsőség azonban csak azé lesz, aki a legkülönösebb eredményeket publikálja az út végén. Vidámés fordulatos játék, meglepő felfedezésekkel.A játék tartalma: 18 folyó lapka, 8 bólya, 4 karakter korong, 4x6 lépés korong, 4 hajó, 1 raktárhajó, 75 kártya, 4 újságcikkA játék célja: A folyón utazva próbálj minél több és értékesebb felfedezést tenni. A raktárhajónúj felszereléseket vásárolhatsz, amelyek elősegítik a kutatásaid sikerét, hogy a játék végén a Tepublikációd legyen a legszenzációsabb.A játék előkészülete: Rakjatok ki egy tetszőleges folyót a 18 folyó lapkából, kezdve a kikötővelés befejezve az öböllel! A nyolc bólyát tegyétek le nyolc különböző lapkára, a piros raktárhajót(a.) pedig a folyó kilencedik lapjára! Válasszátok szét a felszerelés kártyákat (b.) és a felfedezéskártyákat (c.) külön paklikba (fig.1):1. Válasszon mindenki egyet a felszerelés kártyák közül, a maradékot pedig szétterítvetegyétek a játéktér mellé – ez a továbbiakban a raktárhajó készlete.2. A felfedezés kártyapaklit keverjétek meg, majd a felszerelést jelölő oldalával felfeléhelyezzétek a játéktér mellé!Minden játékos vegyen magához egy üres újságcikket, egy karakter korongot és egy hajót a színbenhozzá illő 6 db lépés koronggal együtt. A hajódat helyezd a kikötőbe (fig.2), a karakter korongot azújságcikk fejlécére (fig.3)!A játék menete: A játék körökből áll, ahol először lépsz a hajóddal vagy a raktárhajóval, majdazonnal végrehajtod a lehetséges akciókat. Minden kör elején a játékosok kiválasztják a lépéskorongjaik közül, amennyit lépni szeretnének. A korongokat mindenki tegye lefordítva a sajátújságcikkén a megfelelő mezőre (fig.3)! Mikor mindenki tett, a korongokat egyszerre fordítsátok fel!Fontos! A felhasznált lépés korongot mindig hagyd az újságcikken! Mindaddig nem használhatod újra,amíg a többi lépés korong el nem fogyott a kezedből. Akkor ismét magadhoz veheted az összeset.A hajók mozgatása:Először az lép és hajtja végre az akcióját, aki a legkisebb értékű korongot tette. Aki a legmagasabbértékűt, az jön utoljára. Ha ketten vagy többen is ugyanazt tettétek, akkor az lép először, aki közelebbáll a start mezőhöz. Ha még mindig nem eldönthető az elsőbbség, akkor a fiatalabb játékos kezd.• Lépés korongok (1–5): Előre vagy hátra is mozoghatsz. Lépj a hajóddal annyit a folyólapkákon haladva, amennyit a kiválasztott lépés korongod mutat (1 lapka – 1 lépés). A korongon látható értéket teljesen le kell lépni! Egy folyó lapkán több hajó is állhat!• Csillag (l): Ha csillagot raktál, akkor a raktárhajóval kell lépned a saját hajód helyett.A körben lerakott, legalacsonyabb értékű korong szerint léptesd előre vagy hátra. Ha kettenvagy többen is csillag korongot raktatok, akkor először az mozgatja a raktárhajót, akineka hajója közelebb esik a start mezőhöz – egyezés esetén a fiatalabb játékos. (Ha esetlegmindenki csillagot rakott, akkor a raktárhajóval 2-t léphet mindenki a fent leírt sorrendszerint.)Akciók: A hajód vagy a raktárhajó mozgatását követően az alábbi akciókra van lehetőséged,aszerint, hogy milyen folyó lapkára érkeztél:1. egy bólya van a folyó lapkán: kutatást végezhetsz2. a raktárhajó áll a folyó lapkán: vásárolnod kell egy eszközt3. üres mezőre érkezve nincs akciódAz akciód elvégzése után a következő játékos lépése és akciója következik.`1. A bólyák kutatási területeket jelölnek, ahol lehetőséged adódik egy újabb felfedezésre, hamegvan hozzá a szükséges felszerelésed. Amikor olyan folyó lapkára érkezel, ahol bólya van, akkornézd meg a felfedezés paklit!• ha a felfedezés pakli legfelső kártyáján olyan kutatási eszköz látható, ami a birtokodban van,akkor sikerrel jártál: a kártyát felveheted, az akciód véget ért.• ha a kártya hátán olyan eszköz látható, ami nincs a birtokodban, van még egy esélyed.Tedd a kártyát a pakli mellé, anélkül, hogy megfordítanád! Ha az előbukkanó, új kártyánolyan kutatási eszköz látható, ami már a birtokodban van, akkor sikerrel jártál: a kártyátfelveheted. Ha nem, akkor a kártyát a pakli tetején kell hagynod. (Az akciód véget ért, a soronkövetkező játékos jön.)Az elnyert kártya hátoldalán látható az új felfedezésed, illeszd a kártyát az újságcikked egyikrublikájába. (A kártyákon különböző pontszámok láthatók, amelyek a felfedezés értékét mutatják.Ezeket a pontszámokat kell a játék végén összeadni.)Szerencsekártyák: Az a kártya, amelyik hátán négylevelű lóhere látható, nem függ semmilyeneszköztől, a kutatási területre érve azonnal felveheted.2. Találkozás a raktárhajóval: akár Te lépsz a raktárhajó mellé, vagy a raktárhajót mozgatjáka Te hajód mellé, vásárolnod kell egy újabb kutatási eszközt az eszközkártya pakliból valamelyiklépés korongodért cserébe (akár a csillagért is)! Csak azokért a korongokért vásárolhatsz, amelyekmég a kezedben vannak. A korongot vissza kell tenned a dobozba, a továbbiakban csak azokkal alépés korongokkal gazdálkodhatsz, ami megmaradt!Fontos! Ha a felfedezési területen, ahová érkezel, ott a áll a raktárhajó is, akkor eldöntheted,hogy előbb eszközt vásárolsz, vagy húzol a felfedezés pakliból. A megvásárolt eszköz azonnalhasználható.Egy folyó lapkán több hajó is állhat, és a szabály mindegyikre érvényes.Csere: Egy vérbeli kutató mindig kockáztat, mert újabb sikereket remél. Hiába a négy felfedezés,nem publikál azonnal, folytatja a kutatásokat. Mikor betelt az újságcikked, négy alkalommal cserélnedis kell – addig nem szabad! A kutatási területen a korábban leírt szabály szerint kártyát kellhúznod, és az új kártyát ki kell cserélned a cikkben egy másmilyen értékűvel. Ugyanolyan értékűtugyanolyan értékűre nem szabad cserélni! Akkor sem, ha a csere kedvezőtlenebb eredményt hoz.Azt a kártyát, ami kiesett a cikkből, helyezd magad mellé emlékeztetőül, hogy hányszor cseréltél.A játék vége: Az a kutató, aki négy alkalommal cserélt, be kell, hogy hajózzon az öbölbe. Ha az útsorán kutatási területre lép, már nem cserélhet! Mikor egy játékos célba ért, a kört még be kell fejezni.Adjátok össze az újságcikkben szereplő 4 kép pontszámát. (Azok a képek, amelyek már nincsenekaz újságcikkben, nem számítanak a pontozáskor.)Az elsőként beért játékos/játékosok két bónuszpontot kapnak. Míg azok a játékosok, akik négynélkevesebbszer vagy egyáltalán nem cseréltek felfedezés kártyát az újságcikkben, azoktól két pontotkell levonni. A játékot az nyeri, akinek a pontszáma a legmagasabb.
Játékszabály (
)