Nem vagy egyedül!
A jógyakorlatok forrása: a Pagony pedagógusoknak szóló oldala!
Sok-sok éve visszatérő, és egyre égetőbb kérdés, hogyan lehet a közoktatásba a kortárs gyerek- és kamaszirodalmat beépíteni. Ha a kerettantervi és a kimeneti szabályozást felszínesen nézzük, könnyen válaszolhatjuk azt: sehogy. De ez szerencsére nem igaz! Olvass tovább!
Számos jógyakorlat mutatja, hogy a küldetés egyáltalán nem lehetetlen, sőt, ha valaki él a lehetőségekkel, csak pozitív hozadéka van. A gyerekek közelebb kerülnek az olvasáshoz és az irodalomhoz, felfedezhetik, hogy a könyvek nekik és róluk is szólnak, motiváltabbakká válhatnak a tanulásban és a különböző módszertani megközelítések a kreativitásukat is fejlesztik.
Kortársakat és klasszikusokat tartalmazó verseskötetek, novellaantológiák, történelmi témájú regények feldolgozása éppúgy megtalálható a menüben, mint a már kötelező olvasmánnyá vált Rumini többféle szempontú megközelítése, vagy az immár egy évtizede töretlen népszerűségnek örvendő Időfutár – sorozat első kötetének iskolai feldolgozása.
A Pagony kiadó Iskola projektje egy, immár öt éve épülő és egyre gazdagódó tudásbázis, ahol a kiscsoportos óvodás korosztálytól kezdve az érettségi kortárs irodalom tételéig évfolyamokra, témákra lebontva számos, különböző módszertanokkal élő foglalkozásterv található.
A kiadói oldalon megjelenő, pedagógusoknak szóló menüben nemcsak az irodalomórákra vannak már bejáratott, tanítási gyakorlatban sikeresen vizsgázott oktatási segédanyagaink, óravázlataink, hanem az osztályfőnöki és etika órák témaköreihez kapcsolódó foglalkozástervek is megtalálhatók: Ezeket ITT találod!
Ha naprakészen szeretnél információt kapni a Pagony kiadó Iskola projektjének legújabb eredményeiről, iratkozz fel a Tanári hírlevélre!
Ne feledd: bátraké a szerencse! Erről az oldalról pedig meríthetsz bátorságot!