A szellem és az arany kulcsok
  • 5-99

A szellem és az arany kulcsok

Bohony Kft.

Az ódon, száztornyú vár kincset rejt, ezért olyan nehéz bejutni oda. A titkos ajtókat arany kulcsok nyitják és négynek is fel kell tárulnia ahhoz, hogy bejuthassatok. A folyosókat egy szellem járja és lopkodja a kulcsokat előletek. Ha összefogtok, együtt biztosan túl tudtok járni az eszén és megtaláljátok a kívánságok varázslatos kövét! …mert ugye nektek is van titkos vágyatok?

Kooperatív játék 5 éves kortól • 1-4 játékos részéreA játék tartalma: 1 kastély, 4 lovag, 1 szellem, 6 ajtó (kétoldalas), 6 falmélyedés, 7 arany kulcs, 1 fekete dobókocka, 1 narancssárga dobókockaA játék rövid leírása: A várba titkos ajtókon keresztül lehet bejutni, de a legenda szerint négynek kell feltárulnia ahhoz, hogy megtörjön a varázs. A kulcsok falmélyedésekben jelennek meg és ha megérinted őket, akkor a megfelelő ajtóhoz röppennek. Az ajtó azonban csak akkor nyílik ki, ha egy lovag oda lép és kinyitja. Ezzel elnyeritek a kulcsot a szellem elől, aki a nyitott ajtóból már nem veheti el a kulcsot.A játék célja, hogy előbb nyissatok ki négy ajtót vagy szerezzetek meg négy kulcsot, mint a szellem.Az első játék előtt: Nézzétek meg figyelmesen a színes ajtókat és keressétek meg közösen a hozzájuk tartozó kulcsokat! Az egyik ajtóhoz két kulcs kell! Ha mindenki megjegyezte, hogy melyik kulcs melyik ajtót nyitja indulhat a játék!A játék előkészülete: A várat állítsátok össze és tegyétek az asztal közepére!Keverjétek össze az ajtó és a falmélyedés kártyákat és tetszőleges sorrendben rakjátok a vár köré úgy, hogy mindnek az ajtót ábrázoló oldala nézzen felfelé! A kulcsokat tegyétek a játéktér közepére, hogy mindenki számára jól láthatóak legyenek!Válasszatok figurát magatoknak! Az összes játékban lévő figurát a szellemmel együtt helyezzétek bármely két ajtó közé az asztalra, ez lesz a start “mező, innen induljon mindenki! Lépkedni a kártyákon kell az óramutató járásával ellenkező irányban. Ha készen álltok, kezdődhet a játék!Amikor sorra kerülsz két dobókockával kell dobnod. Először a feketével majd a narancssárgával. A sorrend nagyon fontos!
1. Dobj a fekete (akció) kockával, nézd meg mit mutat!Ha kulcsot: Válassz egy kulcsot középről és helyezd valamelyik falmélyedésbe! Ha elfogytak a kulcsok, egy kulcsot áthelyezhetsz egy másik falmélyedésbe de ajtóra nem!Ha egy szellemet: a szellem lépjen egyet előre az óramutató járásával ellenkező irányban.Ha két szellemet: a szellem lépjen kettőt előre az óramutató járásával ellenkező irányban.Ha pajzsot, akkor választhatsz az alábbi lehetőségek közül:• teszel egy kulcsot valamelyik falmélyedésbe• ha elfogytak a kulcsok a középről, akkor át tehetsz egyet egy másik falmélyedésbe• lépsz előre egyet. Abban az esetben is léphetsz, ha a szellem ugyanazon amezőn áll mint te. (Lásd: szellem)

2. Dobj a narancssárga (lépés) kockával és lépj a figuráddal annyit, ahányat a kocka mutat.• Ha olyan falmélyedésre lépsz, ahol kulcs van akkor vedd el a kulcsot és helyezd a hozzá tartozó ajtóra! Ezzel az ajtó még nem nyílt ki, csak akkor tárul fel, ha te, vagy egy másik lovag rálép a későbbiekben.• Ha olyan ajtóra érsz, amelyiken már ott van az azt nyitó kulcs, kinyithatod az ajtót, a kulcsot pedig elnyertétek! Forgasd fel az ajtó kártyát, hogy a folyosó képe legyen felfelé!A folyosók: Két nyitott ajtó egy folyosót alkot és a kettő között lévő mezőket átugorhatjátok. A mellékletben található ábra mutatja, hogy hogyan. A szellem nemhasználhatja a folyosótokat.A szellem: A szellem ugyanúgy halad körbe a pályán mint ti. A kulcsokat felveheti a falmélyedésekből és a csukott ajtókról is. Ha ugyanazon a mezőn áll, mint te, akkor megbabonáz. Amíg együtt vagytok, nem dobhatsz a lépés kockával és nem mozdulhatsz onnan, amíg ő el nem lép mellőled. Kivéve, ha pajzsot dobsz, mert akkor léphetsz egyet ha úgy döntesz. Nem tud megbabonázni ha nyitott ajtón álltok, mert a folyosón áthaladva elkerülheted őt.Kulcsok:1. Egy falmélyedésben csak egy kulcs lehet!2. Olyan falmélyedésbe is tehetsz kulcsot, ahol már áll egy lovag. Ő sajnos nem helyezheti át a kulcsot a hozzá tartozó ajtóra azonnal, csak a következő játékos, aki oda lép!3. Ha a kulcsot olyan ajtóra helyezed, ahol• egy másik lovag áll, akkor ő azonnal kinyithatja az ajtót és a kulcsot elnyertétek.• a szellem áll az ajtón, a kulcs az övé lesz• a szellem együtt áll egy lovaggal, a kulcs a lovagé lesz. A lovag kinyitja az ajtót és a kulcsot elnyertétek.A játék vége: Ha sikerül négy ajtót kinyitnotok vagy négy kulcsot megszereznetek akkor ti nyertetek! Lépjetek be a várba, érintsétek meg a kívánságok varázslatos kövét és kívánjatok valamit!Sajnos az is előfordul, hogy a szellem szerzi meg előbb a kulcsokat és abban az esetben ő nyer. Próbáljátok meg újra legyőzni őt! Gondoljátok végig együtt, hogy a kulcsok elhelyezésével-áthelyezésével hogyan nehezíthetitek meg a dolgát!Sok sikert és vidám játékot kívánunk nektek!

Játékszabály ( )

A webshop készletén jelenleg nincs, de rendelhető, amennyiben be tudjuk szerezni, a várható szállítási idő: 8- 15 nap.

Eredeti ár: 10790 Ft
Aktuális ár: 10251 Ft
loyaltypoints51 törzsvásárlói pont
Kosárba

Sütihasználati beállítások