7 családi játék
Sok jó társasunk van. Az alábbiakban felsorolom a legnagyobb kedvenceket: legyen szó délutáni családi játékról, vagy gyerekes összejövetelről, szívesen vesszük elő őket – élvezetesek kicsiknek nagyoknak egyformán.
Kattints a cikkre és ismerd meg a 7 legszuperebb családi játékot!
Ez a kártya formában megjelenő családi társasjáték különös helyet foglal el a polcon.Ez volt számunkra A JÁTÉK. Nem telhetett el úgy egy baráti összejövetel, hogy ne játszottunk volna vele. És ez években mérhető. Ma is szeretjük elővenni amellett, hogy sok remek társast ismertünk és szerettünk meg azóta. De ilyen hosszú ideig tartó lelkesedést egyik sem tudott kiváltani még. Úgyhogy a helyét azóta is őrzi.
Minél többen játsszuk, annál élvezetesebb. Az a nagyon jó benne, hogy már a 6-7 évesek is simán be tudnak kapcsolódni, sőt felnőttekkel együtt kisiskolások kedvenc játéka! Ugyanakkor csak felnőttek számára is képes felejthetetlen élményeket és izgalmat nyújtani.
Az elején kiosztjuk a szerepkártyákat, ami alapján két csapat alakul: a játékosok lehetnek aranyásók, akik arany után kutatnak, és utat próbálnak építeni, vagy pedig szabotőrök, akik hátráltatják az aranyásókat zsákutcával, tiltókártyával, robbantással... A játék folyamán, vagy az is lehet, hogy csak a legvégén kiderül, hogy ki kivel van egy csapatban. És persze, hogy titkon mindenki szabotőr szeretne lenni. A mi gyerekeink legalábbis mindenféle trükköt próbáltak bevetni, hogy a szabotőr kártyát egész véletlenül maguknak osszák…
Nálunk a fiúk nagy vonatosok a családban. Így ez a játék kihagyhatatlannak bizonyult.
A Ticket to Ride - Európa társas egy családoknak szánt stratégiai játék, kezelhető szerencsefaktorral, sok vidámsággal és egy kis Európa-térkép tanulással. Játék közben megismerkedsz az öreg kontinens térképével is! A Ticket to Ride társasjátékban a cél, hogy a különböző városok között útvonalakat építs ki. A játékosok ezt különböző akciók végrehajtásával érhetik el. Húzz egy menetjegyet: ezeken kis térkép található két kiemelt várossal valamint egy pontszámmal. Ha a játékosnak sikerül kiépítenie ezt a vasútvonalat, akkor megkapja a kártyán szereplő pontot. Húzol egy hosszú távot jelentő célkártyát, valamint három rövidebbet. Ez utóbbit később ki is cserélheted majd. Ha sikerül a rövid útvonalat úgy építened, hogy a szakasza egybe essen a hosszú távú céloddal, azért plusz pont jár. Húzol vagonkártyákat is: ezek segítségével épülnek meg az útvonalak. Csak akkor tudsz egy útvonalat megépíteni, ha rendelkezel az adott szakasznak megfelelő színű és mennyiségű kártyával. A játék végén az a játékos nyer, aki a legtöbb pontot gyűjti a vasúthálózatai építésével.
A játékban 240 (!) darab színes kis műanyag vagon található, amik valódi vasutas élménnyé varázsolják a társasjátékot.
Rövid és vicces játék. Tojásokat kell kikelteni, és a folyamat úgy fejeződik be, hogy a játékosnak egy jóízűt kell kotkodácsolnia. A játék egyszerű, de ezeknek a mókás helyzeteknek a felvállalásával és bemutatásával jókat lehet mulatni egymáson: a jókedv garantált!
A játék célja három kiscsirkét "kikelteni".
Hogyan kelthetsz ki csirkét? Először is tojást kell tojnod. Tojást tojhatsz, ha felmutatsz 3 kártyát (kakas+tyúk+fészek). Ha összegyűjtöttél és bemutatsz 2 "tyúk" kártyát is és közben imitálod egy tyúk kotkodácsolását, kikeltheted a tojásodat (a következő körben).
Vigyázz, mert ha ellenfeled "róka" kártyát mutat neked, ellophatja a tojásodat (csirkét nem vehet el). De visszatámadhatsz úgy, hogy bemutatsz 2 "kakas" kártyát.
A pörgős kártyajáték a tökéletes húsvéti családi játék!
A Concept társasjátékban beszéd nélkül, képek segítségével kell rávezetned játékostársad a feladvány megoldására.
Csak ha nevetsz, akkor adhatsz ki hangot!
Az Activity társasjátékkal ellentétben, a Concept társasjátékban nem beszélni, rajzolni vagy mutogatni kell, hanem adott képeket, ábrákat használni, megjelölni. A többieknek ezek alapján kell kitalálni, hogy mire gondolhattunk.
Például ha a feladvány napóra, megjelölöd a táblán a "tárgy", "idő" képet és a napot. Ez egyszerűbb feladvány, de vannak nehéz feladványok is, ahol akár 10 jelzőt is fel kell tenned., sőt, különböző színekkel különböző gondolatritmusok mentén is körbeírhatod a feladványt.
Többszörösen díjnyertes társasjáték, méltán.
Ezt a nagyobb gyerekekkel jobb elővenni, de a kártyákon 3 nehézségi szint szerint játszatunk, így, ha már olvasni tudnak a gyerekek, kezdődhet is a móka!
A Dixit attól különleges, hogy semmilyen más társassal nem hasonlítható össze, teljesen egyedi kivitelezésben és játékmódban is. A mesélőnek el kell beszélni azt az illusztrált kártyát, ami az övé, a többi játékos feladata pedig az, hogy kitalálja, melyik a mesélő lapja. A játék során el kell vonatkoztatnunk szokásainktól, mint például attól, hogy azt mondom, amit látok. Nem szabad teljesen egyértelmű információkat adni - viszont nem lehet a kijelentés túlságosan kacifántos sem. Lényegében meg kell találni az arany középutat a mesélőnek annak érdekében, hogy legyen olyan, akinek sikerül és legyen olyan is, akinek nem sikerül majd kitalálni azt, hogy melyik volt a mesélő lapja. Mert, ha mindenki kitalálja, vagy, ha senki, nem jár pont...
A mesélő minden körben más. A mesélő a 6 kezében lévő lap közül választhat és ennek megfelelően mondhat egy mondatot, egy közmondást vagy akár egyetlen szót is, ami valamennyire jellemzi lapját. A lapot képpel lefelé leteszi. A többiek a saját lapjaik közül választanak egyet, ami szerintük egyezik valamennyire a mondottakkal és ők is lerakják kártyájukat az asztalra lefordítva. Ezután kezdődik a szavazás: mindenki megpróbálja eltalálni melyik lap volt a mesélőé. Akinek sikerül, pontot kap. A mesélő viszont csak akkor kap pontot, ha van olyan játékos, aki el is találta és van olyan is, aki nem.
Akkor érdemes gyerekekkel elkezdeni játszani, ha már tudnak elvonatkoztatni attól, hogy mit látnak a képen. Mi 6-8 éves kortól szoktuk elővenni.
Most télen hónapokig Bang-lázban égett a család. A kicsi ismertette meg velünk, ugyanis az iskolai szünetekben csak ezt játszották. És eljött az idő, mikor már itthon sem bírta játék nélkül, és elindult a lavina: napi minimum 3 Bang-parti, természetesen seriff volt a farsangon, de már hetekkel előtte minden nap beöltözött a jelmezébe. Aztán jöttek a kiegészítő kártyák, kockajáték, Lucky Luke képregények minden mennyiségben.
A BANG társasjáték egy igazi western hangulatú játék, amelyben egy csapat ravasz bandita és egy elszánt seriff küzd egymással. A seriffet inkognitóban dolgozó seriffhelyettesek segítik, de feltűnik a színen egy renegát is, aki saját céljai eléréséhez ki akarja használni a harcoló feleket!
A kártyajátékban minden játékos egy-egy ilyen szereplő bőrébe bújhat, tipikus vadnyugati figuraként küzdve meg a többiekkel. Igazi, vicces partyjáték, amiben nincs kegyelem! És ez tényleg fontos. Itt kíméletlenül végezni kell a társainkkal. Szerezz jó fegyvereket, hogy elboldogulj a vadnyugaton, és ne bízz senkiben! Nem tudhatod, hogy ki az ellenséged, ki a barátod, legalábbis egy ideig...
Az Imagine egy olyan forradalmian új társasjáték, amely újraértelmezi a barkohba és az activity alapjait, és egy egészen más, sokkal kreatívabb valamit alkot belőle.
Az Imagine kártyajáték egy izgalmas feladványokból álló pakli, ahol multifunkciós szimbólum-kártyákon szereplő egyszerű ábrák mozgatásával és egymásra helyezésével viheted közelebb a többieket a feladvány megoldásához. Közben pedig fejlődik az asszociációs készséged, és jóval kreatívabban tudod majd megoldani a problémáidat.
A világszinten ismert kommunikációs játékokkal ellentétben itt nincs lehetőséged mutogatni, megszólalni, sem pedig rajzolni. A rendelkezésedre álló 61 szimbólumkártyát kell minél ügyesebben felhasználnod, hogy játékostársaid rájöjjenek feladványodra. Ha valaki rájön a feladványodra, mindketten kaptok egy pontot. Az a játékos nyer, aki a játék végén a legtöbb ponttal rendelkezik.
Használd a fantáziádat! A többi játékos csak egy egyszerű kört lát a kártyán? Neked mondjon többet! Legyen egy ember feje, a felhők mögül kibújó nap, egy narancs egy gyümölcsös kosárban, vagy akár egy fa lombja! A lehetőségek tárháza végtelen. Keress hozzá további alakzatokat, forgasd el a kártyákat, tedd egymásra, késztesd mozgásra a lapokat, hogy ábráid "megelevenedjenek". Engedd, hogy a képzeleted irányítsa a játékot! Ez a győzelem kulcsa!
Huszárszky Zsuzsi válogatását olvastad.